webhostbiz webhostbiz .

webhostbiz

تاثير محتواي تكراري در سئو

محتواي تكراري يكي از بزرگترين اشتباهات رايج در سئو است. ممكن است محتواي تكراري بصورت عمدي يا سهوي انجام شود. از ديد فني اين دو هيچ تفاوتي ندارند و تاثير منفي در سايت مي گذارند. وجود اين مورد در سايت ها بسته به نوع و ساختار آن متفاوت است. ممكن است محتواي تكراري سهوا بوجود آمده باشد كه ما راهكار مخصوص حل آنرا ارائه خواهيم كرد. اگر اين مورد به صورت عمدي انجام شده باشد تصحيح آن زمان و انرژي بيشتري خواهد برد اما در هر حال نگران نباشيد قابل حل است.

محتواي تكراري در سايت هاي استاتيك

اين مشكل در اغلب سايت هاي ايستا وجود دارد. اگر بصورت معمول قالب استاتيك را در هاست خود قرار دهيد مشكل محتواي تكراري بوجود خواهد آمد. يعني به احتمال بسيار بالا سايت با url هاي زير قابل نمايش است كه اين حالت در سئو يك اشتباه و فاجعه تمام عيار محسوب مي شود.

http://domain.com
http://www.domain.com
http://domain.com/index.html
http://www.domain.com/index.html

اگر بر روي سايت ssl هم نصب شده باشد مشكل بزرگتر خواهد شد و علاوه بر http با https هم تكرار خواهد شد. پس چاره چيست؟

در قدم اول بايد تصميم بگيريد كه سايت با www نمايش داده شود يا بدون آن. توصيه مي شود كه اگر مدت زيادي است اين مورد وجود دارد كلمات كليدي سايت خود را در گوگل سرچ كنيد و نتيجه آنرا در تصميم گيري دخالت دهيد. براي مثال اگر سايت شما در نتايج جستجو بدون www نمايش داده مي شود بهتر است تصميم گيري به نمايش سايت بدون www باشد و بالعكس. پس از تصميم گيري وارد حالت ويرايش فايل htaccess. شده و بصورت زير عمل مي كنيم.

بدون www – بجاي domain.com دامنه خود را قرار دهيد.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domain.com [NC]
RewriteRule ^(.*) http://domain.com/ [R=301,L]

با www – بجاي domain.com دامنه خود را قرار دهيد.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domain.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.com/ [R=301,L]

پس از اينكار بايد فايل index.html را به صفحه اصلي انتقال دهيم. براي اينكار كد زير را در فايل htaccess. قرار دهيد.

Redirect 301 /index.html /

پس از انجام موارد فوق نتيجه را تست كنيد تا همه چيز درست بوده و مشكلي بوجود نيامده باشد. ضمنا اگر از ssl بر روي سايت استاتيك خود استفاده مي كنيد بايد كد زير را در فايل htaccess. وارد و همه http ها را در اين فايل به https تغيير دهيد.

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
RewriteRule ^(.*)$ https://zirsakht.net/ [R=301,L]

محتواي تكراري در سايت هاي دايناميك

تاثير محتواي تكراري در سئو

خوشبختانه در اكثر سيستم هاي مديريت ها مشكل محتواي تكرار آدرس ها وجود ندارد. موضوع قابل بحث در اين مورد اشتباه مديران سايت در مديريت محتواست. بهتر است در اين حالت نام محتواي تكراري را به هدف هاي تكراري تغيير دهيم.

قرار دادن محتواي يكسان در url هاي مختلف در يك سايت اشتباه محض است. اما تصور اشتباهي كه در بين بسياري از وبسمتران رايج است تكرار كلمات كليدي سايت در همه صفحات است. براي مثال اگر كليد واژه ما خريد هاست است هيچ نيازي نيست كه در تمامي صفحات روي آن زوم كنيم. تنها يك صفحه كافيست و ساير صفحات بايد براي آن كار كنند. يعني در صورت وجود واژه هاي كليدي در ساير صفحات بايد به صفحه هدف لينك داده شود تا هدف ها بصورت واحد به يك آدرس تجميع و نتيجه بهتري حاصل شود.
جلوگيري از جريمه سايت به دليل محتواي تكراري

اگر محتواي تكراري يا هدف تكراري داريد بهتر است با قرار دادن كد زير در فايل htaccess. به ازاي هر url تكراري و غير هدف ، قدرت آن هدف را به صفحه مورد نظر بدهيد.

duplicate-content = آدرس محتوا يا هدف تكراري – target-content = آدرس محتوا يا هدف اصلي

Redirect 301 /duplicate-content /target-content

در اين حالت مراجعه كننده و روبات هاي جستجوگر از صفحه تكراري به صفحه هدف منتفل مي شوند و صفحه تكراري قابل مشاهده نيست. از اين تكنيك براي صفحات حذف شده و صفحاتي كه به هر دليل url آنها تغيير كرده است استفاده مي شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۶:۵۳ توسط:webhostbiz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :